farkında olmadan amelimizin bir mezhebe uyması

#1
acaba bir kimse herhangi bir ibadeti yaptıktan sonra kendi mezhebine göre amelini iptal eden bir sebeb tespit etse,ancak ibadeti şafi mezhebine uysa ,ibadeti geçerli olurmu? evet geçerli olur(şeyh şürünbilali el ikdul ferid) şöyle der.amelden sonra taklit caizdir.bir kimse namazını yanlış kılsa , sonradan fark etse yani amelden sonra ,namazıda diğer mezheplere uygun olsa namazı caizdir.(bu durumda diğer kardeşlerimizin tatbikatıyla amel ederiz. imamı usuf bir günbir hamamda yıkanır .cuma namazı kıldırır,sonrasında o kuyuda fare öldüğünü anlarlar,imamı yusufa söylerler oda imamı şafiye göre amal etmiş ve sıkıntı ortadan kalkmiştır.kardeşlerimiz yapılmış amelim makbulmü diye üzülürse recete büyüklerden nakil yapacağımız amelimizin usulu değil yaptıktan sonrasına recete yaparken usul farklı .bir yerimiz kanıyor durmuyor. namaz kaçıyor.niyet şafi mezhebini taklit şeklinde ama abdes alışta şafi mezhebini taklit ederek
 

bekkain

diyâr-ı gurbet
Süper Moeratör
#3
yani bana göre desem.. yaw neyse ben yazayımda yanlış olursa uyar beni abi..
nefsimizin isteğine göre mezbep kurallarını uygularsak bunda niyet nefsi olduğu için dikkat etmek lazım gelir.... istediğimiz mezhebin istediğimiz kuralını uygulayamayız ,desem hata etmiş olur muyum?