kuran-i kerim nasil okunmali?..

tuyas

Acemi Üye
Silver
#1
KUR'AN-I KERIMI OKUDUGUMUZ VAKIT SESLIMI OKUMALIYIZ? YOKSA SESSIZ YANI IÇIMIZDENDE OKUNABILIRMI? AYRICA KUR'AN -I KERIMI BÜTÜNÜYLE ANLAYABILMEK VE KAVRAMAK IÇIN TÜRKÇE OKUMALIYIZ.AMA KUR'AN-I ARAPÇA OKUMAK sARTMI EGER ARAPÇA OKUMASI BILMEYENLER TÜRKÇE OKUYARAK SEVAP KAZANABILIRMI? HER MÜSLÜMAN KUR'AN-IN ARAPÇA sEKLIYLE OKUMAYI ÖGRENMELIMI?
 

Benzer konular

F

fussilet

Misafir
#2
Kurani Kerimi en iyi okumanin yolu orjinal sekliyle okumaktir. Çünkü arapçada bulunan bazi harflerin karsiliGi diGer dilerde bulunmamaktadir.

Ülkemizde yaz döneminde Cami ve Kuran Kurslarinda kuran eGitimi verilmektedir. Buralardan öGrenebilirsiniz.

Alimlerimiz Kurani Kerime bakmanin dahi sevap olduGunu söylemislerdir. Kurani Kerime bakmak sevap olduGuna göre onu baska bir dille yazilmis olsa bile okumanin elbette sevabi vardir.

Kurani Kerim en güzel sekli tecvitli okumaktir. Ancak tecvitli okumamak namazi bozmaz. Ayrica bir birine benzeyen harfleri benzer okumak da namazi bozmaz.


Allah yolunda yapilan en küçük bir is ve amel bile neticesiz kalmaz. Hele Kur?an okumak gibi Kainatin en büyük bir hadisesi hiç sevapsiz kalmayacaktir. Kur?anin yüzüne bakmak bile sevap olursa Kur?anin anlamini veren bir kitabi okumak elbette sevabi vardir. Fakat Kur?an-i aslindan okumak ile mealinden okumak arasinda fark vardir. Esas olan Kur?an okumayi aslindan öGrenmek ve manasini anlamak içinde mealden okumaktir. Ancak hiçbir Kur?an meali aslinin yerini tutmayacaGindan namazda Kur?an yerine okunmaz. Namazimizda mutlaka Kur?an-i Kerimi aslindan okumaliyiz. Allah kelami olan arapça olandir. Bunun yeri ve sevabi ayridir. Her harfine kat kat sevap verilir.

A'raf suresi, ayet 204- "Kur'ân okunduGu zaman, hemen susup onu dinleyin, umulur ki, rahmete nâil olursunuz."

1- Kuran-i Kerimi bir insan sesli olarak okuyor ve biz de bu sesi duyuyorsak, onu dinlemek ve susmak farzdir. Bu esnada baska bir isle mesgul olmak caiz deGildir.

Ancak televizyon, bilgisayar ve radyo gibi seylerden okunan Kurani dinlemek ise farz deGildir. Çünkü doGrudan insan sesinden deGildir. Insanin sesinin alinip kaydedildiGi bir aletten yansimadir. Fakat dinlersek sevap aliriz. (Elmalili Hamdi Yazir, Tefsir, Araf Suresi 204. ayetin tefsiri.)

Buna göre doGrudan insan sesindene dinlmenin daha sevap olacaGi anlasilir.

Bununla beraber sevabin derecesi okuyanin veya dinleyenin niyetine, ihlasina, günahlardan sakinmasina, ibadetlere dikkat etmesine ve Kuran'in emirlerine uymasina göre deGisir. Bu açidan su daha sevaptir demek yerine bunlara dikkat edilmesinin daha faydali olacaGini düsünüyoruz. Ayrica Kuran okuyan bir kimseden doGrudan dinlemek her zaman mümkün olmayabilir. Bu açidan firsat bulunca bilgisayar, mp3 gibi aletlerden istifade etmek ve zamani deGerlendirmek gerekir.

2- Kur'ân-i Kerîm'i okumak ya da dinlemek isteyen kimsenin abdest alip kibleye doGru oturmasi sünnettir. Ancak yürürken veya yatarken onu okumakta da bir sakinca yoktur. Ishak bin Ibrahim diyor ki: Ebû Abdullah ile birlikte camiye giderken Kehf süresini okuduGunu isittim. Aise (ra) de söyle diyor: Ben sedirimin üzerine uzanmis iken Kur'ân-i Kerîm'i okurdum. (MuGni, I. 803)



Benden bu kadar kardes umarim yardimin birazcikta olsa dokunmustur.Allaha emanet olun o güzelim dualarinizda bulunmak ümidi ile...
 

Ziyaretçilerden Sorular

2
  • Cevaplanmamış Konu
Cevaplar
1
Görüntüleme
387
Ayşe Hatun
Cevaplar
0
Görüntüleme
2,473