Sağlıklı beslenme

#1
Beslenme sağlımızı korumak,geliştirmek ve yaşam kalitemizi yükseltmek için vücudumuzun gereksinimi olan besinleri yeterli miktarda ve uygun zamanlarda almak için yapmamız gereken bilinçli bir eylemdir.Sağlımızın korunmasında ve hastalıkların önlenmesinde yeterli ve dengeli beslenme çok önemlidir.Besin gıdalarının içinde bulunan,bireyin yaşamını sürdürmek,büyümek,iş yapmak gibi tüm faliyetlerini gerçekleştirmek için dışarıdan almak zorunda olduğu yapı taşlarına ve enerji kaynaklarına verdiğimiz isimdir.
BAŞLICA BESİNLER ŞUNLARDIR:
1.PROTEİNLER:Et,balık,tavuk yumurta,süt yoğurt,peynir,mercimek,fasulye.
2.KARBONHİDRATLAR:Ekmek,makarna,pirinç,şeker,meyve ve sebzeler.
3.YAĞLAR:Zeytinyağı,mısırözü yağı,ayçiceği yağı,tereyağı,margarin.
4.VİTAMİNLER:A,B,C,D folik asit, E vitaminleri gibi...
5.MİNERALLER:Kalsiyum,fosfor,demir.
6.Su

Uzun ve sağlıklı yaşamak için kişilerin boylarına uygun vücut ağırlığında olmaları gerekir.Uygun kiloyu korumak için yeterli ve dengeli beslenme,hem de düzenli fiziksel egzersiz yapılması gerekmektedir.

SAĞLIKLI BESLENMENİN BAŞLICA KURALLARI;
Gıdanızı güven ile yenecek şekilde hazırlayın,alın,koruyun,saklayın.Hastalık riskini azaltmak için temizlik şartlarına uyunuz.Açıkta satılan gıdalardan uzak durunuz.
Haftanın hemen her günü en az 30 dakika egzersiz yapınız.Yüksek kalori içeren hazır gıdalardan uzak durunuz.Bunlar;patates cipsleri, kuru ve yaş pasta çeşitleri,kremalı soslar,hamur tatlılarıdır.Bunlarda bol şeker ve yağ bulunur ancak protein,vitamin ve mineral içerikleri düşüktür.Posalı gıdaları tercih ediniz.Lifi fazla olan gıdalar çok çiğnemeyi gerektiriri.Doymayı kolaylaştırır.Kepek,nişastası olmayan sebzeler(havuç,kereviz,yeşil fasulye,kabak,ıspanak,pazı,lahana gibi..)kalorisi fazla olmayan domates salatalık uygun gıdalardır.
Kuru baklagilleri,tahılları,sebze ve meyveleri tercih ediniz.Meyve ve sebzelerde vücudumuz için gerekli pek çok besin öğesi bulunmaktadır.Böylece hastalıklara yakalanma riski azalacaktır.
Az yağ tüketiniz:Özellikleri doymuş yağları.Çok fazla tuzlu yiyeceklerden kaçınınız.Yemekleri küçük lokmalar halinde iyice çiğneyerek yiyiniz.Mutlaka kahvaltı yapınız.Akşam yemekleriniz çok ağır olmasın.Öğün atlamayınız.
 
Konu başlatan Benzer konular Forum Cevap Tarih
ZiLaN_21 Beslenme & Diyet 0

Benzer konular

leylican

Acemi Üye
Silver
#3
Dediklerinizde bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken şeyler...Ama en önemlisi "ACIKMADAN YEMEMEK DOYMADAN KALKMAK"..
Peygamber efendimizin ve Bilhassa sahabelerin tuttuğu sağlık çizgisi buydu...

Paylaşımın için teşekkürler..Allah razı olsun..
 

revani

Acemi Üye
Silver
#6
Tıptaki bütün gelişmelere rağmen sağlık konusunda bir sürü şeyi yanlış biliyoruz.

Vücudun normal ihtiyacı 750 ml sudur.
Romalılar devrinde hastalıkların tedavisi için vücuttan biraz kan akıtmanın yeterli olacağı sanılıyordu. O zamandan bu yana doğayı ve insan fizyolojisini anlamak yolunda çok mesafe aldık ama bazı mitleri bir türlü aşamadık.

21.Yüzyıl sağlık mantrası şöyle: Kilo vermek ve sağlıklı yaşamak için çokça su için ve karbonhidratlardan kaçının. Çoğu kere bunu sorgulamadan kabul ediyoruz.

Guncel.Net olarak açıklıyoruz: İşte doğru bildiğimiz bazı yanlışlar:

Günde sekiz bardak su içmeliyiz

Gerçek: Bu mitin kaynağı, suyun arındırıcı etkisine duyduğumuz inanç. Vücudun normal ihtiyacı 750 ml sudur. Bu miktarı aşan miktarda su alırsanız vücut bunu dışarı atar.

Bazı besinler kanseri önler

Gerçek: Gazetelerde çokça yer alan haberlere göre düşük yağlı bir diyet izler ve egzersiz yapabilirseniz kanseri önleyebileceğiniz anlatılıyor. Oysa kanser ilerleyen yaşla ortaya çıkma ihtimali artan ve pek çok tetikleyici faktörden etkilenebilen bir hastalıktır.

Sağlıklı beslenme ve egzersiz tabii ki sağlıklı bir yaşam için şarttır ama kanseri önlemenin kutsal formülü bu değildir.

Antibiyotikler ve alkol karıştırılmamalıdır

Gerçek: En yaygın yanlış anlamalardan biridir. Antibiyotiklerin etkisini azaltmamak adına, ilaç alırken alkolden kaçınılması tavsiye edilir. Oysa bu tam olarak doğru değildir. Antibiyotiklerin etkisi alkole alındıklarında azalmaz.

Ama Metronidazol ve Tinidazol bazlı ilaçlar alınırken alkol alınması durumunda baş ağrısı ve kusma gibi yan etkiler görülebilir.

Kilo vermek için karbonhidratlardan kaçınılmalıdır

Gerçek: Aslında pek de öyle değil. Junk food tabir edilen besinlerdeki hidrojenize yağlar şişmanlatıcı etkiye sahiptir, orası doğru. Ancak sağlıklı beslenme için lifli gıdalarla birlikte bir miktar karbonhidrat alınması vücudun enerji ihtiyacı için şarttır.

Bilgisayarlar sağlığımıza zararlıdır

Gerçek: Maalesef bu doğru. Bilgisayar kullanımı sırt ağrılarına yol açıyor. Gözleri de yoruyor.
Gün boyunca bilgisayar kullanmak durumundaki çalışanları ergonomik masa ve sandalyeler kullanması şart. Ayrıca her 20 dakikada bir gözlerinizi ekrandan en az 20 saniyeliğine ayırmalısınız.