CEVAPLANDI Yukarda Allah var demek günah mı?

N

nurcihann

Misafir
#1
Filmlerde olsun günlük hayatta olsun belki ağız alışkanlığı ama yukarda Allah var demek sizce günah mı?
Teşekkürler
 

Benzer konular

esat

Acemi Üye
Silver
#2
Her şey insanın niyetine bağlıdır.El-Amelu binniyet yani bence yukarıda Allah var demek günah değildir.Yukarıda Allah demekle Allah'ın her şeye hazır ve nazır olduğuna ve yüceliğinden haberdar olmak anlamındadır.Benim şahsi kanaatimdir.Allah'a emanet olunuz.
 
Ö

ÖMER KÖSE

Misafir
#3
ALLAH MEKANDAN MÜNEZZEHTİR. YÜCE ALLAH'A BİLEREK MEKAN TAYİN ETMEK ELBET GÜNAHTIR.
"İNNEMEL AMAL-Ü BİN NİYET" KAİDESİNCE NİYET ÇOK ÖNEMLİDİR. BU KONYLARDA ÇOK DİKKATLİ OLMAK GEREKİR.
 

Sedat Yıldırım

<b>*~*Şair Ruhlu*~*</b>
Silver
#4
Allah (Celle Celalühu,ü) mekandan münezzehtir. Yani mekan,yer,zaman gösterilemez.Hal böyle olunca Allah c.c. yukarda demek yalnış olur.Fetvasına gelince bu fetvayı ben veremem.Sadece yanlış olduğunu beyan edebilirim,böyle söylemek şirkmidir,harammıdır,mekruhmudur vesaire...
 

kaniirfan

Çalışkan Üye
Silver
#9
Filmlerde olsun günlük hayatta olsun belki ağız alışkanlığı ama yukarda Allah var demek sizce günah mı?

Teşekkürler
"ALLAH yukarıda" demenin hiç bir mahsuru yoktur. Yeryüzünde ki Samimi kalp sahibi tüm insanlar "ALLAH yukarıda" derken onun yüceliğine vurgu yapmaktadır. Aynı şekilde "ALLAH'ın eli üzerimde" yada "ALLAH yüzünü bana çevirdi" gibi ifadeleri kullanmanın da hiç bir mahsuru yoktur.
"Biz her peygamberi, ancak kendi kavminin diliyle gönderdik ki, onlara (Allah’ın emirlerini) iyice açıklasın." (İBRAHİM SURESİ 4.AYET) Bu ayet aslında net olarak sorduğunuz soruyu cevaplıyor. Siz bir kişiye "Şu işe bir el at" dediğinizde aslında ona "Şu işe bir destek ver" demek istiyorsunuz.Bunun aksini kimse söyleyemez değil mi? Yani bu tür söylemler kullandığımız dildeki mecaz ifadelerdir.. ALLAH bile bunu Kur'an da defalartca bizzat yapmıştır. Bakın mesela şu ayetlere ;

1.AYET: Ey İblis! İki ELİMLE yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Büyüklük mü tasladın, yoksa yücelerden mi oldun?" (Sâd suresi, 75. ayet)


2.AYET: "Ancak kadının, ya da nikâh bağı ELİNDE bulunanın (kocanın, paylarından) vazgeçmesi başka."(BAKARA237)
3.AYET: "Nereye dönerseniz Allah’ın YÜZÜ işte oradadır." (BAKARA115)



4.AYET“Rahmân, Arş’a KURULMUŞTUR.”(TAHA 5)

Gördüğün gibi bu ayetlerde ALLAH bizzat “el, yüz ve oturmak (kurulmak) kelimelerini kullanıyor… Oysa şu ayet ile de ne elinin ne yüzünün ne de insansı ya da insan zekasının bildiği hiçbir şeye benzemediğini de ifade ediyor “O’nun benzeri hiçbir şey yoktur.”(ŞURA 11)… İlk başta verdiğim İbrahim suresi 4.ayette ifade edildiği gibi “kavimlerin diliyle” anlatım yaparak emirlerinin iyi anlaşılmasını hedefliyor. Yani bu ayetlere bakarak SAMİMİ KALP taşıyan yeryüzünde tek bir kişinin ALLAH’ın eli var, ALLAH’ın yüzü var ALLAH arşta tahtında oturuyor” demesi mümkün mü? Elbette değil…

Samimi kalp taşıyan her insan ALLAH’ın elinden “ALLAH’ın DESTEĞİNİ” , ALLAH’ın yüzünden “ALLAH’ın KUŞATMIŞLIĞINI”, ALLAH’ın Arşta oturmasından ise “ALLAH’ın kainatın YÖNETİMİNİN tek sahibi olduğunu” hiç şüpheye düşmeden, fısıldanılan vesfeselerin tesirinde kalmadan gerçeği net olarak görür…

Dediğim gibi siz bir kişiye “şu işe el at” dediğinizde o kişiye “şu işe destek ver” diyorsunuz

Siz “Recep Tayyip Erdoğan sarayda oturuyor” dediğinizde aslında “Recep Tayyip Erdoğan ülkeyi yönetiyor” diyorsunuz… Aksi bir anlayış çıkar mı bu ifadelerden çıkmaz.. işte aynı böyledir sizin “ALLAH yukarıda var ” demeniz “ “Gökteki ilah O’dur, yerdeki ilah da O” (ZUHRUF 84) ayetindeki anlamla aynı anlama gelir. Yani onun yüceliğini ifade ediyorsunuz…

Son olarak şu yukarıda verdiğim 4 ayeti de kısa kısa vurgulamak istiyorum;

1.AYET: Ey İblis! İki ELİMLE yarattığıma secde etmekten seni alıkoyan nedir? Büyüklük mü tasladın, yoksa yücelerden mi oldun?" (Sâd suresi, 75. ayet)



Annenize “anne ben bu yemeği hiç beğenmedim” dediğinizde “evladım İKİ ELİMLE özene bezene ben bu yemeği yaptım” cevabını alırsınız.. anneniz aslında burada ellerinden değil BİLGİSİNE ve YETENEĞİNE vurgu yapmaktadır.. ALLAH ‘ta aynen İblise BİLGİ ve YETENEĞİ vurgusu yapmaktadır

2.AYET: "Ancak kadının, ya da nikâh bağı ELİNDE bulunanın (kocanın, paylarından) vazgeçmesi başka."(BAKARA237)


Babanız elinde nikah diye bir şeyi hiç tutarken gördünüz mü? Nikah denilen şey elde tutulan bir şey midir? Elbette hayır! EL kelimesi SAHİP OLMAK vurgusu yapmaktadır..

3.AYET: "Nereye dönerseniz Allah’ın YÜZÜ işte oradadır." (BAKARA115)


İnsanlar muhatap olduklarının YÜZÜNE bakarlar.. Biri ile diolog kurmak için yapması gereken onun yüzüne bakmaktır. Fıtratımız gereğidir bu durum…ALLAH bu ayet ile insana “Baktığın heryerdeyim” vurgusu yapmaktadır



4.AYET“Rahmân, Arş’a KURULMUŞTUR.”(TAHA 5)

Bu ayeti birkaç satır yukarıda Recep Tayyip Erdoğan örneği ile ifade etmiştim zaten….

Umarım bilgilerim faydalı olmuştur. Bu kadar ayrıntılı yazma sebebim e posta adresime sorduğunuz bu sorunun düşmesi sebebiyledir….

FİEMANİLLAH
 

_ab_i_abisteni_

Acemi Üye
Silver
#10
Kısa olarak şöyle cevap vermek mümkündür.

"Allahü Teala Zatı ile her yerdedir" demek küfürdür... Ebu Hanife'nin Fıkh-ı Ekberi'ne bakılabilir... Lakin, Allahü Teala "Mutlak İlmi" ile her şeyden haberdardır ve O'nun haberli olmadığı hiçbir şey yoktur. Yerin derinliklerinden haberlidir. Semanın derinliklerinden haberlidir. Dolayısıyla, "O her yerdedir" derken bu kastediliyorsa bu küfür değildir...

Allahü Teala kendisinin nerede olduğunu ayetlerinde ihtiva eder... Bunlar "arş", "sema" ve "gök" gibi isimlendirmelerdir... Lakin, dünyanın yuvarlak olduğu düşünüldüğünde Allahü Teala için "Aha şuradadır" diye bir mekan tesbitinde bulunamayız... Bu hem ilmen doğru değildir ve hem de dinen doğru değildir.

Fakat insanoğlu, dua ederken, bir talebini Allah'a iletirken ister istemez, fıtran ellerini semaya açar ve ifadelerini de yukarıya doğru arzeder... Bu da Allahü Teala'nın Zatı'nın ululuğu ve azametiyle ilgili bir husustur, O'na mekan tanzim etmeyle bir ilgisi yoktur...

Evet Allah'a nokta atışı olarak mekan tahsis edemeyiz lakin Allahü Teala kendisinin nerede olduğuyla alakalı bir tesbitte bulunmuşsa da O'na o şekilde iman ederiz...

Selamlarımla...